۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

آيا خريد شما هم در عجمان یا دبی به مشكل خورده است ؟؟

مشاوره به كساني كه در عجمان املاكي رو خريداري نموده اند.
اگر در عجمان یا دبی ملكي خريداري نموده ايد كه به مشكل خورده ..

اگر سازنده شما شركتي نا معتبر بوده و فرار كرده است....

اگر شركت سازنده شما معتبر نيست.... و مطمئن نيستيد كه تكليف خريد شما چه خواهد شد...

اگر شركت سازنده به تعهدات خودش عمل نمي كند و هنوز شروع به ساخت نكرده است....

مطالب زير را بخوانيد....هر كار چاره اي دارد...اما اينبار گول حرفهاي افراد غير مسئول و تلويزيونهاي مسخره رو نخوريد... در زير ما سوالات شما را به 3 بخش تقسيم كرديم :
1.چرا درساخت بعضی پروژه های عجمان و دبی مشكل پيش آمد
2.قوانين عجمان و دبی در حال حاضر براي املاك مشكل دار چيست؟
3.راه چاره فعلي براي كساني كه به مشكل خورده اند چيست ؟


بخش 1 : چرا در عجمان و بعضی پروژه ها در دبی اينقدر مشكل براي خريداران املاك پيش آمد ؟

خدمت شما عرض شود ،كشور امارات متحده يه كشوراي است كه فقط چند سال است وارد سيستم دنيا شده و يا واقعا" تبديل به يك كشور شده ، اما سياستهاي درست و مبتكرانه باعث شد كه سيل مهاجران و سرمايه گذران وارد اين كشور شود. براي همين اين كشور و سران آن غافلگير شدند و تازه با مسائلي مواجه شدند كه براي ان در امارات قانوني وجود نداشت.
لذا با سرعت زياد شهر دبي را به زير قانون بردند و قوانين سختي را براي خريد و فروش در نظر گرفتند . براي همين تعدادي از شركتهاي قلابي ، رخت خود را بستند و از بازار خارج شدند. پاتوق اين شركتها معمولا"در منطقه جميرا ويليج بود. بنابراين عده اي كه در دبي به مشكل خوردند اكثرا" در اين منطقه بوده و جزو كساني بودند كه در ابتداي ماركت و قبل از وضع قوانين خريداري نموده بودند.
بنابراين چون تعداد افرادي كه در دبي باقي ماندند جزو كساني بودند كه قصدشان كلاه برداري نبود و متعهد بودند كه سريع و طي زمان معين واحدها را تحويل بدهند .در اين مرحله شركتهاي سازنده پاکسازی شدند.... از اين رو قيمت املاك در دبي بالا رفت و ديگر هر كسي توان خريد املاك را در دبي را نداشت.
شهر عجمان كه در نزديكي دبي قرار داد و براي خودش قوانين حكومتي كاملا" جدا را دارد ، تصميم گرفت سرمايه گذراني را كه توان خريد در دبي را ندارند به سمت خود جلب كند .
( توضيح ) در امارات متحده هر كدام از 7 شهر يا امارات براي خود يك حاكم جدا و قوانين محلي جدا و متفاوت دارد.
....اما در اين مرحله در عجمان نه قانوني دقيقي وجود داشت و نه نظارت مستمري... اما ناگهان مسئولين و فروشندگان ملك با سيل عظيمي از خريداران كه دنبال وعده ها و فريبهاي افراد سود جو به دنبال سود هاي 100 درصد و 200 در صد بودند وارد عجمان شده و از حول حليم تو ديگ افتادند....در اين وسط مردماني نيز بودند كه براي آينده فرزندانشان اقدام به خريد آپارتماني كوچك نموده بودند.....اما.................وقتي بحران اقتصادي پيش آمد..انهايي كه پوچ و خالي بودند سريع لو رفتند و بقيه نيز تحت تاثير تبليغات و حرفهاي درست و نادرست به درون چاه سقوط كردند... در اين وسط شركتهايي نيز در عجمان هستند كه داراي قدرت و اعتبار بسيار خوبي مي باشند و م يتوان با خيال راحت اقساط شان را پرداخت كرد و ناراحت هيچ چيزي نبود.. اين شركتها در حال حاظر كارشان كند شده است ، اما مشكل خاصي جز يك مقدار تاخيير در زمان تحويل نخواهند داشت. در بخش بعدي به انها اشاره خواهيم كرد.
..................................متاسفانه..و صد متاسفانه.............ما هي داد مي زديم.....اخه مردم...وقتي كسي وارد يه كشور مي شه...و مي خواد اونجا پول بي زبون رو بريزه...اول بايد چند ميليون تومان خرج كنه و پول وكيل بده تا از قوانين آن كشور و صحت و سقم چيزي كه مي خواهد بخرد مطلع شود و اصلا" ببيند كه اين چيز درسته يا غلطه و يا هر چيز ديگه././.......اما.....اما.....اينگار نه انگار....ما فقط با هوا صحبت مي كرديم.....همش مسابقه بود كي بفروشه...كي بخره......كجا بره بخره......كي... چي ....جايزه مي ده....
از عواملي كه در اين مرحله متاسفانه خيلي به مردم و خريداران ظلم كردند و صد متاسفانه هنوز هم هستند و مي كنند...افرادي بودند كه با ويزاي هاي 2 و 3 ماهه و كاملا" غير قانوني به امارات آماده بودند و شركتهاي سود جو آنان را با حقوق بالا نسبت به ايران استخدام كرده بودند و اين افراد چون انگيزه اي جز فروش و گرفتن كمسيون و حقوق خود ظرف مدت كوتاهي كه در امارات مشغول به كار غير قانوني بودند ، نداشتند و براي همين به هر طريقي مردم را به چيزي دعوت مي كردند كه از آن نه اطلاعي داشتند و نه از قوانين امارات اطلاعي داشتند و حتي حضور خودشان غير قانوني بود و جالب اينكه اگر تو امارات آنها را تنها رها مي كردي...حتما" راه خود را گم مي كردند.....انها متاسفانه حتي نمي توانستند زبان انگليسي يا عربي صحبت كنند.....اما امان از دست خود اين مردم...ساده و زود باور......
گروه ديگر كه در بازار املاك باعث ضرر و زيان مي شوند..
1 - راهنمايان تور در هتها
2- كسبه و افراد تو خيابان و بي اطلاع و غير متخصص
خواهش مي كنم ، حتما" هميشه از مسئول و مطلع يك موضوع براي خريد چيزي استعلام كنيد....وقتي شما مريض مي شويد معمولا" نزد دكتر مي رويد نه يه راننده هليكوپتر !؟؟!!!!؟؟


بخش 2 : قوانين فعلي امارات عجمان براي افرادي كه به مشكل خوردند چيست ؟

قوانين فعلي عجمان بسيار ابتدايي و پيچيده است و متاسفانه عدم اطلاع مردم از اين موضوع باعث شده كه مشكلات موجود پيش آيد.

كساني كه از پروژه هاي زير خريد كرده اند هيچ مشكلي ندارند فقط در زمان تحويلشان يكسال و نيم تاخيير افتاده كه اين جزوي از قانون املاك امارات است و مشتري بايد تابع آن باشد. بنابراين چه در قراداد شما ذكر شده يا نشده باشد شما جز صبر و پرداخت اقساطتتون كاري ديگه نمي تونيد بكنيد . فقط امکان گرفتن وقت بیشتر برای پرداخت اقساطتتون یا اصطلاحا" شرایط پرداخت جدید را دارید..
فروش ملک خودتون رو هم فراموش كنيد چون الان كسي از شما آپارتماني كه اماده نشده نمي خره..الان تو امارات فقط آپارتمان آماده خريد و فروش مي شود و پس بي جهت تلاش نكنيد..
ضمنا" فكر گرفتن خسارت هم به خاطر تاخيير نباشيد..چون طبق بند ماده 4 قانون املاك : چه مالك ساختمان تعهد به ضرر و زيان كرده باشد و چه نكرده باشد مي تواند به شما هيچ چيزي بابت تاخير ندهد..پس مقاومت نكنيد...
ليست پروژ هايي كه معتبر بوده و در حال ساخت مي باشند :
1. شركت چاپال
2. شركت ايتا استار
3. گلد كرست
4. كليه پروژه هايي كه در شهرك امارات سيتي عجمان قرار دارند.
نکته : البته پروژه های شهرک امارات سیتی نیز به خاطر رکود اقتصادی عقب افتاده اند ولی حداقل می دانید با یکسال دیرتر صاحب خانه هستید . اما باز هم می گویم بروید و ازشون مهلت پرداخت و شرایط پرداخت جدید بگیرید. طبق قانون اگر اونها تاخخیر داشته باشند باید شرایط پرداخت جدید به شما ارائه کنند.
قوانین دبی (برای کسانی که خریدشان به مشکل خورده است )
این بخش شامل کسانی است که در دبی دچار مشکل شده اند که البته تعدادشان کم است. چون مشکل اصلی در عجمان بود . دوستانی که از دبی خرید کرده اند معمولا" شرکتهای سازنده انها فرار نکرده و حضور دارند . اما در هر حال شما می توانید با مراجعه به دفتر شرکت سازنده مشکل خود را حل کنید و یا ملک خودتون را با ملک در حال ساخت یا اماده تعویض کنید و در نهایت بدون نیاز به وکیل به اداره اراضی دبی واقع در خیابان مکتوم با تمامی مدارک خود رفته و شکایت کنید.

توضيح :اگر شما از یک شرکت سازنده معتبر در دبی و عجمان خرید کرده اید و ساخت پروژه با ارامی در حال انجام است چه کارهایی باید بکنید :

در اين قسمت منظور ما پروژه هاي معتبري است كه از انها نام برده شده....

اولا " : بايد اقساط خود را حتما" پرداخت كنيد. ، البته مي توانيد با حضور خود در دفتر شركت سازنده از انها پي منت پلان جديد بگيريد ، يعني چون شركت سازنده تاخيير خود را اعلام كرده بايد شرايط پرداخت جديد به شما ارائه دهد كه پرداخت اقساط را براي شما طولاني تر و راحت تر مي كند .در اين مرحله ، جهت اخذ نامه جديد براي پرداخت جديد ، حضور شما يا وكيل شما الزاميست.

دوما" : اگر پول اقساط خود را ندهيد ، شركت سازنده مي تواند يا شما رو جريمه كند و يا كل پول شما را گرفته و ملك شما رو كنسل كند.

سوما " اگر توان پرداخت نداريد و به هر دليلي نمي توانيد اقساط خود را به شركت بدهيد...بهتر است پولی را که تا کنون داده اید را فراموش کنید...چون قانون به شما اجازه كنسل كردن نمي دهد و اگر بخواهيد كنسل كنيد بايد مبلغ 30% از ارزش آپارتمان و قرارداد خود را به عنوان ضرر و زيان به شركت سازنده پرداخت كنيد و چون هيچ كس هنوز مبلغ بيشتري از 30 % ارزش ملك را به هيچ شركت سازنده اي پرداخت نكرده ، شما متاسفانه يه چيزي هم بدهكار مي شويد...پس باید بی خیال شوید...یادمون باشه در هر معامله و سرمایه گزاری سود و زیان وجود دارد. این کار شما هم سرمایه گزاری بوده است و حالا ضرر کردید.

چهارم : اگر شما جزو خريداران ساده اي هستيد كه مبلغي بيش از 30% پرداخت كرده ايد توجه داشته باشيد :
1. كنسل كردن به اين راحتي نيست.
2.پول شما بعد از كسر 30% حداقل طي يكسال بعد به شما بر مي گردد
3. شما صد در صد متضرر خواهيد بود
4. لطفا" الكي زور نزنيد...هيچ كس مالك شما رو نمي خره...

پنچم : اگر جزو كساني هستيد كه آپارتمان يا واحدي را در مناطقي غير از امارات سيتي و يا غير از شركتهاي معتبر كه در بالا ذكر شده خريداري كرده ايد به بخش بعدي توجه كنيد :


بخش 3 براي كساني كه در عجمان یا دبی از پروژها و يا شركتهاي بي نام خريد كرده اند :
این بخش راه حل کسانی است که خریدشان به هر دلیلی به مشکل خورده است.
اين بخش مربوط به خريد از شركتهاي بي نام و نشان و يا متواري و يا شهركتهاي بدون صاحب در عجمان و یا شرکتهایی در دبی است که یا نمی خواهند بسازند یا مشکل دارند و یا خیلی تاخیر دارند....و یا خريداران بدون مطالعه از آنها خريداري كرده اند و هم اكنون بلاتكليف بوده و یا امروز ديگر خبري از فروشنده و سازنده ندارند .

نام قسمتي از اين شركتها و شهرك ها که مشکل دارند :
شركت افيار . آمينا . رابینسون
شهرك هاي : مارموكا سيتي - ليك سيتي - اكوا سيتي - حميد سيتي - امارات ليك تاورز - دهكده امير - و السلام سیتی

توضيح : در بعضي از اين شهرك ها شركتهاي معتبر نيز سرمايه گزاري كرده اند ، اما ساخت زمين اين شهرك ها حداقل 5 سال كار دارد چه برسد به ساخت آپارتمانها و برجها....
سوال شما از ما : تلكيف ما چيست ؟
پس قرار شد فكر كنسل كردن و پس گرفت پول رو از سرتون بيارين بيرون ..چون شما با شخص قرار داد بستید نه دولت و دولت هم به عنوان یک اهرم ناظر از شما برای پیگیری پولتان مدارک معتبر و قرار داد قانونی می خواهد که شما ندارید..چون قرارداد هایی که دست شماست یک کاغذ غیر قانونی بی ارزش است.
اگه شركت فروشنده ( دولوپر ) يا شركت املاكي كه به شما فروخته فرار نموده است...يا ديگر وجود خارجي ندارد شما 2 راه داريد :
1. راه اول شما شكايت و پيگيري قانوني است ، يعني بايد تشريف مبارك رو بياريد امارات و يك وكيل بگيريد كه بايد حداقل 10 ميليون تومان براي اينكار كنار بزاريد تا براي شما در دادگاه يك پرونده باز كند و حد اقل يكسال هم طول مي كشد كه به نتيجه برسيد.که با توجه به وع قرارداد شما که قانونی نیست و فقط یک شرکت معاملات املاک صادر کرده و ارزش حقوقی نداره...
2. راه دوم اينكه :
در حال حاضر در منطقه امارات سيتي عجمان كه تنها منطقه اي است كه در حال ساخت و سازمي باشد و در سال 2012 ميلادي تحویل می دهند و بعضی از پروژه های در حال ساخت در دبی که مجوز قانونی دارند و نیز بعضی از املاک اماده سکونت در دبی به پيشنهاد دولت امارات براي رفع گرفتاري خريداران اقدام به جا به جايي املاك نموده اند ، یعنی ملک شما رو که به مشکل خورده می گیرند و با کسر 20 درصد ارزش قرارداد ، به شما یک پروژه جدید یا خانه اماده می دهند .
شرایط پرداخت این گونه تعویض ها برای پروژه ها ی در حال ساخت : معمولا ظرف مدت 2 یا 3 سال است
شرایط پرداخت این گونه تعویض ها برای خانه های اماده : معمولا" ظرف مدت یکسال باید تسویه شود.
شرایط تعویض با پروژه های درحال ساخت در عجمان و دبی پروژه های
به اين صورت كه :
شما اگر آپارتماني را در يكي از شهركهاي عجمان به غير از امارات سيتي ، مانند ( آكوا سيتي ، عوالي سيتي ، ليك تاور ، مارموكا سيتي ، عين عجمان ، حميد سيتي ، ) خريداري نموده ايد ، بدون نياز به مدارك خاصي و بدون هيچ محدوديتي ،، ملك شما را مي گيرند و به جاي آن يك آپارتمان در حال ساخت در منطقه عجمان و یا دبی که تمام مراحل قانونی خود را طی کرده و کاملا" زیر نظر دولت است و حساب امن دارد را به شما مي دهند . و شما بقيه اقساط خود را به شركت جديد كه در حال ساخت بوده و مدارك دولتي آن كامل و دقيق و قانوني مي باشد ، پرداخت مي كنيد.
شركتي كه ملك خود را به شما مي دهد ، مبلغي را كه شما به عنوان پيش پرداخت به سازنده قبلي پرداخت كرديد را با کسر مبلغی به عنوان تخفيف به شما مي دهد و شما بقيه اقساط را به شركت سازنده جديد كه معتبر هم بوده مي دهيد...
اما....از هر چه بگذريم سخن دوست خوشترست.....هزينه اين كار چقدر است ؟؟
هزينه اين كار براي هركسي كه بخواهد از مشكل پيش آمده رها شود فقط 10.000 درهم معادل 2 ميليون و ششصد هزار تومان است.....مطمئنا" هزينه زيادي نيست....چون شما همين الان 3 تا قسط خونه قبلي خودتون را پرداخت نكرديد....
در صورتي كه تمايل براي اين روش مي تونيد با من مشورت كنيد.......مشورت يادتون نره....باعث بدبختي همه ما همينه...
شاد زي ، مهر افرون
تابستان 1388 - 2009 ميلادي - دبي امارات متحده عربي - پويا منصفي


۱ نظر:

Unknown گفت...

سلام وقت بخیر ممنون از اطلاعات خودتون.
من سال 87 در امارات سیتی خرید کرده ام و حالا نمیدانم اصلا در چه مرحله ای است .راهی برای دریافت اطلاعات بدون عید به عجمان وجود دارد .البته هزینه اش را نیز می پردازم